Så har de gått 1 vecka igen

Ja, va hända förra veckan tro. Jo, de hände en hel del.

Måndag hände inte så mycke. Var ner på stan en sväng och handlade. Sen var jag bara hemma och dona lite.

Tisdag klev jag upp tidigt. L ringde och väckte mig. Följde me henne till kirurgen. Hon ska få ta bort sitt överflödiga skinn nu.. Va skönt gumman. Grattis... Sen åkte vi en sväng till Prix Seglet för att hälsa på "pappa". Men han satt i möt. Sprang på min fd chef, de va skönt att prata lite me han. Sen bar de av till Ikea. Vi shoppade ingenting där. Gick in på köpis och käkade lite mat. L mobbade mig och frågade vem de va som hade gjort magoperation. Jag äter inte så mycke just nu. Har ingen aptit. Så ni skulle nog åxå undrat om ni såg våra mat talrikar. Min tallrik fanns de en liten myrportion. Efter maten så åkte vi in på Jennys hund och katt. Brunå fick en ny leksak. Sen bar de av hemåt. På kvällen kom min goa S och hälsade på.. Gissa om Brunå blev glad att se sin "pappa". Jag blev ju åxå glad att han kom. De va ett tag sen han var hit. Love you.

Onsdag var de tvättdag. Fy, va tråkigt. Sen umgicks jag me Rosie. Vi gjorde inte så mycke drack kaffe och snacka lite skit. Mös lite me James åxå. Han växer så de knackar. På kvällen fick L och jag för oss att gå på LillPuben. De va karaoke där. Så de va lite folk ute. Skönt att komma ut lite. Eller hur man ska säga. Har varit ut en hel del nu på slutet. Men skoj va de.

Torsdag gjorde jag inte så mycke på dan. L ringde och undra om vi skulle gå på bio på kvällen. Så vi drog i väg och såg på Mama Mia. Gu, vilken film. JAg satt me ett leende på läpparna hela filmen. Man ville sjunga och dansa när man såg den. Skulle kunan se den igen.

Fredag hände de inte så mycke. Va bara hemma och tog de lungt. Men de behövs ju de åxå.

Lördag var jag till Å och hälsade på. De var ett tag sen jag var dit. Så vi kacklade en hel del. Och så Spelade jag kort me LillStrumpa. De är så kul att man kan spela spel me henne nu. Hon är ju stora tjejen, har ju börjat i förskolan. Åkte hem vid åtta på kvällen. Mest för jag vill hem pga vissa saker som hade hänt. Men allt var lungt. Så jag åkte till Åshammar. L och O hämtade mig. Så jag och L gjorde oss i ordning för att gå ut. Drack lite gott innan vi åkte tillbax in till Stan. Började på LillPuben som vanlig, vårat stamställe, sen gick vi vidare till Mulles för L behövde lite frisk fullt och avslutade kvällen på Tony. En lyckad kväll fast jag fler gånger hade tankarna på annat håll.Tack L för våra roliga utkvällar.

Så blev de söndag åxå. Jag var till Rosie och drack kaffe. E och jag tog en cykeltur till Ica och handla lite. Sen var de bara hem och laga mat och vänta på att T och hennes son skulle komma och träffa kattungarna. Få se om de flytta rhem en liten bebis till henne.

Idag har jag suttit ute på Rosies altan och bara njutit av solen. Tog även en promenad till brosan. De är ju inte var dag man hälsar på han. Sen gick jag hem och laga mat tittade lite på tven. Och nu är de bara sängen kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback